List:       linux-kurulum
Subject:    [Linux-kurulum] selamlar(linux)
From:       serkanates () armafiltre ! com ! tr (=?ISO-8859-9?Q?Serkan_ATE=DE?=)
Date:       2006-11-17 8:50:38

Merhaba;

Çok sorulan bu soru için yazılabilecek çok şey var elbet ama başlangıç
için "http://sss.linux.org.tr/?p=cs&category=59" adresini ziyaret
edebilirsiniz. Linux image dosyalarını ftp.linux.org.tr adresinden temin
edebilirsiniz. Ancak karşınıza birçok dağıtım çıkacak (Pardus, Suse,
Fedora Core, Mandrake, Debian, Ubuntu.......) ve hangi dağıtımı
kullanmak istediğiniz ilk başta soru işareti olacak belki ama
dağıtımlarla ilgili belgeyide
"http://cekirdek.uludag.org.tr/~meren/belgeler/dagitim_belgesi/dagitim_belgesi_single_html/"
bu adreste bulabilirsiniz. Başlangıç için grafik kurulum desteği olan
bir dağıtım tercih etmenizin daha iyi olacaktır ancak text tabanlı
kurulumlarda çok zor değil. Kendinize uygun bir dağıtım belirleyin ve
iso dosyalarını çekip cd'ye kaydettikten sonra bu cd/cd'ler ile
bilgisayarınızı başlatın. Kurulum esnasında dikkat etmeniz gereken en
önemli nokta disk bölümleme kısmı olacak, eğer 2 farklı işletim
sistemini tek makinede kullanmak istiyorsanız öncelikle mevcut
sisteminizin yedeğini alın. İstemeden de olsa bilgilerinize zarar
verebilirsiniz. Eğer Linux'un nasıl birşey olduğunu kurulum yapmadan
görmek isterseniz Pardus veya Knoppix gibi cd'den açılan dağıtımlarada
göz atabilirsiniz. CD'yi takın ve 2 dk sonra Linux sizi karşılasın.
Linux büyük bir okyanus, yapacaklarınız için aceleci davranmayın, fırsat
buldukça döküman okuyun ve Linux'un keyfini çıkarın.

İyi çalışmalar dileklerimle....

ali sayderin yazmış: