List:       linux-kurulum
Subject:    [Linux-kurulum] Debian Hakkinda...
From:       canburak () cs ! bilgi ! edu ! tr (Can Burak Cilingir)
Date:       2005-04-04 0:47:57

> 2-tar.gz uzantili arsivleri diger linux kurulumlarinda kuruldugu gibi
> kurulmaz mi ? yani apt-get metodu zorunlumudur..
zorunluluk lafından apt-get yönteminin negatif birşey olduğu kanısında
olduğunuzu düşünüyorum. apt-get yöntemi çok iyi birşeydir. mümkün olduğu
sürece apt-get ile yazılımlarınızı kurun. sisteminiz "unstable" ise
neredeyse her popüler uygulama apt-get install uygulamaadı ile kurulur.
> 3-Debian da GNOME masa ustu var.. bunu istersem KDE yapamazmiyim (yanlis
> birsey yazarsam ozur..) ve bu ikisi arasindaki fark nedir.. Bu iki islem
> arasinda dowland edilecek programlar da her hangi bir secenek var mi?
seçim tamamen sizin. fazla karıştırmadan yapmak istiyorsanız "tasksel"
yazın ve en üstteki masaüstü ortamı seçeneğini kullanın. ya da
alternatif olarak "apt-get install kde gnome" yazarak iki sistemi de
kullanabilirsiniz. sistem açılışında rahat etmek isterseniz de "apt-get
install gdm" yazarak gnome login ekranı kullanabilirsiniz. "apt-get
install kdm" ise aynı amaçta bir kde yazılımıdır.
> 6-Sistemde  PostgreSQL kurulu ben tutar MySQL kurarsam bir karmaşa olabilir
> mi ? bu iki veritabani ile çalışmamda bir sakınca var mı ? ve MySQL nasil
> kurarim apt-get ile..
apt-get install mysql
> 7-Debian ile PRM uzantili dosyalari kuramazmiyim?
evet kurabilirsiniz, bunun için alien adında bir araç var. rpm
dosyalarını deb dosyalarına çeviriyor (apt-get ile kurulan paketler).
oluşan deb dosyasını "dpkg -i paket.deb" ile yükleyebilirsiniz. ama bu
yöntem garantili değil bildiğim kadarı ile. eğer ki yüklemek istediğiniz
paket debian depolarında yoksa ("apt-cache search anahtar kelimeler" ile
arayabilirsiniz) apt-get.org'dan tarayın, oradan da bulamasanız
google'dan bilmemne debian package deyin, o da olmazsa "configure; make
install" yöntemini kullanın. şu ana kadar hiç bir uygulamayı rpm
dosyasından kurmam gerekmedi. umarım siz de benim kadar şanslı
olursunuz.
> 8-Sistemdeki kurulu programlari nerde bulabilirim..Debian da windows taki
> Program Files dosyasinin karisiligi nedir.. ?
dpkg --list komutu bu listeyi size verir. bunun yanında "aptitude" ya
"synaptic" adlı yazılımlar ise size bu listeyi daha insancıl bir
formatta sunarlar.

debian-ser-turkish@lists.debian.org listesi de işinizi görebilir.