List:       linux-ik
Subject:    [Linux-ik] =?utf-8?q?Linux_IK_Hakk=C4=B1nda2?=
From:       erdinc () erdinc ! info (Ali =?UTF-8?B?RXJkaW7DpyBLw7Zyb8SfbHU=?=)
Date:       2008-06-09 22:07:04

Merhaba,
Aramızda anaokulu seviyesinde ve özgür yazılım felsefesinin ne olduğunu daha \
içine sindirememiş bir çok üyenin olduğu bu liste bu gidişle daha böyle çok \
tartışmalara gebe olacak gibi görünüyor.

Hala "algılayamayanlar" için özetlemekte fayda var; bugüne kadar yapılan \
eleştirilerin yapıcı olduğunu düşünmek  pek mümkün görünmüyor. Kimse \
kimseye şunu bunu yapma demiyor ancak saygı sınırlarını insanlar hep göz ardı \
ediyor.

Klavyesini önüne alıp 1-2 şey öğrenip sağa sola hakaret seviyesine varan \
ithamlarda bulunan insanları gördükçe artık şaşırmadığımı  fark ediyorum. \
Herkesin özgür yazılım felsefesiyle dolup taştığını düşündüğümüz \
ortamlarda bile oylama yapalım diyebiliyoruz ancak çok geriye gitmeye gerek yok \
üyesi olduğunuz veya olmayı hala düşünmediğimiz derneğin genel kuruluna bile \
katılmaya tenezzül etmeyip listelerde ahkam kesmenin hafifliğini yaşıyoruz. \
Cümleyi dikkatle okursanız kimseleri dışlamadığımı da görebilirsiniz.

Ben böyle liste yönetimi diye başlayan bir eposta ve bu yazıyı yazabilen bir \
zihniyetin daha sıkıntılı konularda nasıl hareket edeceğini hayal bile \
edemiyorum. Kişi olarak ben bu listenin ne yöneticisiyim ne de uzun zamandır \
dernek yönetiminde görev almaktayım, ancak bu  tarz yazışmalar ve tartışmalar \
ne üyelerin nede bu listeyi takip eden kişi ve kurumların onaylayıp hak vereceği \
şeyler olmadığı kanısındayım.

Hatta bu tarz tarışma vs. gibi yazışmaların kapalı kaynak kodlu ticari firmalar \
tarafından olası özgür yazılıma geçme projelerinde kurumlara "alın işte size \
türkiye deki özgür yazılım gerçeği" dendiğini bilmenizde ve sadece bu liste \
değil tüm listelerde kendimize çeki düzen vermemizin  vaktinin gelip geçtiğini \
gözardı etmemekte fayda var.

Mevlana Celaleddin Rumi ne güzel demiş: Ya olduğun gibi görün ya da \
göründüğün gibi ol.

--
Too early seen unknown and known too late...

Ali Erdinç Köroğlu < erdinc € erdinc.info >
Key ID: 853BA043 @ pgp.mit.edu
Web: http://www.erdinc.info