List:       linux-ik
Subject:    [Linux-ik] Linux yeni =?utf-8?b?YXJhecO8emUgc2FoaXAgb2xtYWzEsS4=?=
From:       rayyildiz () gmail ! com (Ramazan AYYILDIZ)
Date:       2005-09-09 10:55:47

Microsoft COM nesnelerini yazdığunda oldukça populer olmuştu. Sonraları
COM+ ve şimdilerde .NET diye reklamını yapıyor.
Linux dünyası hep kopuk olarak bir takım projelerin kişisel cabalarla
ilerletilmesiyle bu kadar gelişti. Ama ben linux için bu gelişmelrin çok
eksik olduğunu düşünüyorum. En basitinden tüm programlama dillerinin
rahatca kullanabileceği nesneler yazılmadığı için kolay kolay GUI
projeleri yazılamıyor. Ya bunu java ile yada GTK+ ile yazılıyor. GTK
büyük yol almasına rağmen hala bence istenilen seviye dedğil.
Uzun süreler linux  sadece  profesyonel anlamda kullananlara hitap
ediyordu. Son günlerde end user  fikri  ağır basmaya çalışsada  dediğim
gibi yapılanlar sadece bir iki firmanın şahsi gayretleri ile olmakta.
Bende düşünüyorum ve yapmayı istiyorum bu tür bir proje ama herkesin
düştüğü ortak yanılgıya düşmekten korkuyorum. Linux end user fikri
gelişmesi için bir tkım büyük çaplı projeler olması lazım. Ben bu
projelerde rol almak isterim.