List:       linux-guvenlik
Subject:    [Linux-guvenlik]
From:       Linux <linuxlist () gmail ! com>
Date:       2010-02-17 15:39:45

Merhaba,

M$ işletim sistemlerinde bir şekilde verilerin USB/CD vb. ortamlara
kaydedilerek götürülmesini değişik metodlarla engelleyebildim ancak
kimi noktalarda bulunan Linux (Ubuntu) terminaller için benzer bir
güvenliği nasıl sağlayabilirim?

Aklıma gelen bir kaç şey:
- Takılan USB'lerin sadece "ro" olarak bağlanmaya zorlanması
- Kernel'de vfat/ntfs'i bir şekilde tamamen readonly hale getirme

Kernel derleme ve seçtiğim yöntemleri tüm bilgisayarlara uygulamada
bir zorluğum yok (çünkü Ubuntu sayısı az)

Internetten yana bir problemim yok, zira bu bilgisayarlar sadece
şirket-içi ağa bağlı.

Teşekkürler.