List:       linux-guvenlik
Subject:    [Linux-guvenlik] Re: =?windows-1254?q?Linux_G=FCvenlik_Duvar=FD?=
From:       vsc40 () hotmail ! com (Vahap CINAR)
Date:       2008-06-17 5:19:53

Merhaba,

Yeni Linux a geçtim ve Windows yerine artık Linux/Pardus kullanacağım fakat bir \
konuda tereddüte düşdüm; Linux içindeki Apache/MySQL i kurmak yerine kolay olduğu \
için LAMPP kurdum ve çalışıyor, Pardus/Linux güvenlik duvarını ve Claim Antivirüsü \
açdım ve bilgisayarım PC olarak dışarıdan gelen tüm istekleri geri çevirecek durumda \
(daha doğrusu ben öyle olduğu düşünüyorum), Fakat Lampp açıkken bilgisayarım PC \
olmakdan çıkıp bir server olduğuna göre bu kadar güvenlikle internete bağlanmamda bir \
sakınca olur mu? Linux firewall ve claim av güvenlik için yeterli mi? İnternete \
bağlıykan Lampp içindeki server a dışarıdan ulaşılabilir mi? Kısacası Lampp açıkken \
interneti kapatmak gerekir mi?

Cevap verebilirseniz emnun olurum,

Saygılar,
Vahap Cinar