List:       linux-guvenlik
Subject:    [Linux-guvenlik]  web sunucu icin firewallda port yonlendirmesi
From:       bahattinarici () hotmail ! com (Bahattin ARICI)
Date:       2007-05-25 8:59:27

merhaba.

isyerinde frame relay hatta web sunucu ve terminal server kullaniyoruz. ayrica 10-15 \
adette client var. subelerden bu sunuculara  baglaniyoruz.

router ip'si 195.x.x.x
web server ve terminal server'inda 195.x.x.x

araya bir firewall koydugumuz zaman. dis bacak 195.x.x.x olacak.
fakat ic bacagi 195.x.x.x yapinca icerdekiler disari, distakiler iceri baglanamiyor.

icteki web serverin ip'sini yine 195.x.x.x terminal serveri da 195.x.x.x yapmak \
istiyorum. diger terminallerinde cikisi icin 192.x.x.x olabilir.

nasil bir mantikla bu firewall'i sisteme entegre etmem gerekiyor. benim mantigimda mi \
eksiklik var.

centos 4.4 kurulu sistemde iptables ve fwbuilder kullanmayi dusunuyorum. daha guzel \
onerilere acigim.

cevaplar icin tesekkurler.

bahattin arici
www.bilmarpc.com