List:       linux-ag
Subject:    [Linux-ag] =?iso-8859-9?q?Sabit_ip_den_internet_da=F0=FDtmak_=28?=
From:       ahmyildiz () gmail ! com (Ahmet Yildiz)
Date:       2007-03-09 16:42:34

Bir tane sabit ip im var, ve iki tane de ethernet kartım. Sabit ip kablom
direk birinci ethernet kartıma geliyor, ikinci ethernet kartımdan da diğer
linux makinlara dağıtılmak üzere çıkış yapıyorum. İkinic ethernet kartından
çıkan kablo switch yolu ile 5 tane daha makinaya dağıtılacak.

En çok şu kaynakdan yararlanmaya çalıştım
http://www.belgeler.org/howto/iptables-yonlendirme.html ancak başaramadım.

Yönlendirme yapacağım makina (server) nete bağlanıyor ama diğer makinalar
nete bağlanmadı, ip kullanılıyor yada ip bulunamadı hatası veriyor her
seferinde.

Tek bir sabit ip ile diğer makinalara internet sağlamam mümkünmü? Bu yöntem
için iptables mi kullanacağım? Diğer bilgisayarlara ip adresi olarak ne
gireceğim? Yoksa yönelendirmeden sonra otomatik olarak algılayabilirmi?
Kısaca diğer 5 bilgisayara interneti nasıl sağlayacağım?

--
Ahmet Yildiz www.bugunlinux.com Iyi gunler..