List:       kde-i18n-nl
Subject:    [KDE-i18n-nl] Re: inconsistentie 'herinneringssjablo(o)n(en)' -
From:       Jaap Woldringh <jjh.woldringh () planet ! nl>
Date:       2011-04-05 11:43:25

Ruben Van Laerhoven schreef op di 05-04-2011 om 09:14 [+0200]:
> Hallo,
>
> Dat kan inderdaad zo zijn...
> Als er uiteindelijk maar één schrijfwijze gebruikt wordt - dat is het
> voornaamste denk ik.
> Zo'n taalknobbel ben ik ook weer niet, dus best nog wachten op
> suggesties van anderen denk ik. (dus ik volg de communicatie hier
> even, zodat het eventueel ook aangepast wordt in de documentatie van
> kalarm).
>
> mvg,
> Ruben

>         > Hallo Ruben,
>         > Bij nader inzien moet ik toch even terugkomen op mijn
> [...]

Als het om twee verschillende woorden gaat, mogen ze naar mijn mening
best verschillend geschreven worden.

Hond en kat schrijf je ook niet op dezelfde manier :)

Het verschil is behoorlijk subtiel (anders dan kat en hond), en het is
maar de vraag of het woord overal wel goed is geschreven. Dat vergt wel
wat meer werk dan zoeken en vervangen. Vraag me af of dat de moeite
waard is. En het betreft waarschijnlijk wel meer woorden dan alleen dit
ene.