List:       kde-i18n-nl
Subject:    [KDE-i18n-nl] Status website #1324
From:       Bart Otten <bart.otten85 () gmail ! com>
Date:       2010-06-17 9:16:05

[Attachment #2 (multipart/alternative)]

Goedendag allen,

Na maandenlang wachten is de website KDE.nl nog steeds niet online. Dat is
meer dan balen, zeker ook voor de mensen die mij geholpen hebben. Vanwaar
die vertraging?
1.) Het core-systeem van Drupal 6 is hopeloos verouderd en mist enkele
functionaliteiten die elke website standaard heeft. Om die reden zijn er
heel veel modules geinstalleerd om de onvolkomenheden op te lossen en
functionaliteit toe te voegen. Deze modules worden gemaakt door derden en
een update van de core of een module wil nog wel eens rare gevolgen hebben.
De gevolgen wijzen echter niet altijd direct naar het probleem (zie punt 3).
De afgelopen tijd ben ik dus bezig geweest met het up2date houden van de
site-code en vervolgens het repareren van alles wat vervolgens kapot gaat.

2.) Ik word vader :-D

3.) Op dit moment heb ik alles up2date en lijkt er nog maar 1 enkel probleem
te zijn: Drupal verslikt zich in de nieuwsfeed van dot.kde.org. De ene keer
is het error 0, vervolgens error -110 en de dag erna weer wat anders. Dat
maakt het vinden van het probleem erg lastig. Waarom werken alle andere feed
wel en dot.kde.org niet? Opnieuw aanmaken loste niets op :-(

Ik zorg ervoor dat alles in orde is voor de release van KDE 4.5 en kijk
ondertussen met een schuin oog richting Drupal 7 (in ontwikkeling).

Regards,
Bart