List:       kde-i18n-nl
Subject:    Re: [KDE-i18n-nl] Open taken nieuwe KDE.nl
From:       Jaap Woldringh <jjh.woldringh () planet ! nl>
Date:       2010-03-11 18:47:24

Op donderdag 11-03-2010 om 17:27 uur [tijdzone +0100], schreef Bart
Otten:
> Hoi Jaap,
>
> Excuses als mijn commentaar op je vorige opmerkingen een negatief
> gevoel achter lieten. Dat was zeer zeker niet de bedoeling. Ik was erg
> blij met de hulp.
>
> Gezien onderstaande opmerkingen zou ik je willen vragen (tijdelijk)
> lid te worden van het Website-team. Je kan dan zelf de wijzigingen
> doorvoeren waar jij denkt dat ze nodig zijn. Dat scheelt mij een hoop
> werk, jou een hoop emailtjes en de kwaliteit van de site gaat er op
> vooruit! Persoonlijk zou ik het erg fijn vinden om een extra paar ogen
> [...]

Natuurlijk wil ik wel "lid worden van het website-team". Zeker op
tijdelijke basis. Voor de goede orde: ik ben geen vertaler geworden van
KDE uit overtuiging of zo, maar indertijd heeft Rinse mij verzocht de
bestaande vertaling van KStars onder handen te nemen (omdat ik daar, als
iemand die indertijd als sterrenkundige is afgestudeerd, wel wat
aanmerkingen op had). Niet direct op het Nederlands, maar op de termen
en begrippen uit het vakgebied. En zo heb ik uiteindelijk de meeste
"exacte" dingetjes, ook van buiten KDE op mijn tere schoudertjes
genomen :). En ook wel buiten dit vakgebied, maar met heel wat minder
zelfvertrouwen.

Dus: wat bijkomende zaken, daar wil ik zeker wel aan meedoen.

Ik zal weer eens op je website rondstruinen, en zien of er wat aan
gedaan kan worden, wat de teksten betreft. Over vormgeving heb ik geen
enkele mening. Maar het is wel nodig dat er wat gecoördineerd wordt,
zodat Hannie en ik niet beiden met het zelfde aan de gang gaan.