List:       kde-i18n-nl
Subject:    Re: [KDE-i18n-nl] Nieuwe KDE.nl
From:       Bram Schoenmakers <bramschoenmakers () kde ! nl>
Date:       2010-02-22 15:27:13

Op 22 februari 2010 15:48 heeft Hannie <lafeber-dumoleyn2@zonnet.nl>
het volgende geschreven:

Hoi,

> Hoi Bart,
> Je opzet ziet er goed uit. Ik hoop dat dat kopiëren van de
> internationale website lukt, want dat vind ik een heel goed idee. Ook
> het melden bij tweakers.net vind ik super.
> Dan iets over het team: zoals je weet ben ik al begonnen met het
> bijwerken van de medewerkerspagina, dus je mag me indelen in het team.
> Inmiddels heb ik iedereen benaderd met de vraag of ze nog actief zijn
> binnen kde.nl. Het blijkt dat dat bij de meesten niet het geval is. Ik
> kan dus een heleboel schrappen (of verhuizen naar hall of fame).
> [...]

De huidige website gaat wordt via Kovoks gehost en is te benaderen
door middel van CVS met daarop een script die eens in de zoveel tijd
de wijzigingen in CVS online zet. En als ik me goed herinner loopt dat
script niet eens meer, dat moet handmatig door een systeembeheerder
gedaan worden.Het was voor mij veel rompslomp om een hele CVS-checkout
te hebben van de website en het gecommit zien te krijgen (als verwend
Git-kind is CVS verschrikkelijk). Bovendien was/is het voor
nieuwkomers relatief moeilijk om de rechten te krijgen zodat je naar
de website kan committen. Verre van ideaal dus. Ik heb net nog eens
gekeken, de webinterface om een account te maken is compleet
veranderd/overgedragen naar een andere partij, en ik zie er nergens
meer onze website op. Dus eigenlijk heb ik geen idee meer om nú de
website aan te passen. :/

Deze problematiek is de aanleiding om met Drupal aan de slag te gaan
zodat je direct op de website kan werken. Wendy van Craen was daar mee
bezig, maar heeft haar KDE-activiteiten (tijdelijk?) teruggedraaid. Ik
had gehoopt dat ze op de lijst meelas zodat ze jullie op weg kan
helpen voor de nieuwe site, maar dat lijkt niet het geval.

Ik snap dat het allemaal wat moeilijk gaat zo. Als je het
Drupal-gedeelte wilt negeren en met iets nieuws wilt beginnen, lijkt
me dan het handigst dat je zelf een LAMP inricht en daarop werkt en
bij Kovoks aan de bel trekt als het omgezet kan worden.

Bart, wat voor backend heb je in gedachten voor de site? KDE.org
gebruikt SVN als backend, ik denk niet dat dat voor ons geschikt is
omdat, net zoals bij CVS, de drempel vrij hoog ligt om iets aan de
website te doen. Ben je van plan met FTP te werken of met een CMS?
Persoonlijk zie ik liever dat er doorgewerkt wordt op kde.nl/drupal,
maar goed, in KDE geldt de regel "who codes, decides", dus uit deze
regel kan geconcludeerd worden dat ik geen doorslaggevende factor mag
zijn.

Groeten,

--
Bram Schoenmakers

What is mind? No matter. What is matter? Never mind.
(Punch, 1855)