List:       kde-i18n-nl
Subject:    Re: [KDE-i18n-nl] Mogelijk werk
From:       Freek de Kruijf <f.de.kruijf () gmail ! com>
Date:       2010-01-31 21:25:22

Op zondag 31 januari 2010 11:17:40 schreef Antoon Tolboom:

> Ik zit nu op Pardus 2009.1 + KDE 4.3.3 + Lokalize en probeer de draad van
>  het KDE-vertalen weer op te pakken en ben dus Lokalize aan het leren met
>  de kennis van KBabel in gedachte.
> Ik heb volgens http://forum.pardus-linux.nl/index.php?topic=1578.0 de
>  .../messages opgehaald. In het handboek van Lokalize lees ik "drag and
>  drop a folder with translation files from say Dolphin into the view, and
>  then, within few minutes, translation suggestions will be shown
>  automatically"
> Dit is dus bijna hetzelfde als  "Importeren in KBabel > Instellingen >
> [...]

Ik weet niet hoe ik het heb gedaan, maar als ik in lokalize naar
"Hulpmiddellen"->"Vertaalgeheugens beheren" ga dan krijg ik een venster met in
de eerste kolom een aantal namen. De bovenste is "default" en alleen die bevat
bij mij vertalingen; er staan cijfers in de volgende kolommenen achter de
andere namen alleen nullen. Ik zie die namen ook in
~/.kde4/share/apps/lokalize/ en daar staat default.db van 88 MB.
Onderaan het venster staat "Aanmaken", "Gegevens toevoegen" en twee met TMX
erin. Selecteer de regel met default en klik op Gegevens toevoegen en
selecteer daarna de map met messages.

Volgens mij _moet_ je ook echt een Project aanmaken voor de kde4trunk/messages
en de andere 3 volgens jouw Pardus webpagina. Dus als je die andere 3 ook hebt
4 Projecten.

--
vr.gr.

Freek de Kruijf