List:       kde-i18n-nl
Subject:    Re: [KDE-i18n-nl] Vraagje Kwrite
From:       Jaap Woldringh <jjh.woldringh () planet ! nl>
Date:       2010-01-25 13:01:21

Op maandag 25-01-2010 om 13:16 uur [tijdzone +0100], schreef Freek de
Kruijf:

> Met code invouwen wordt bedoeld dat een blok met code na een if-statement na
> de then niet in detail wordt getoond, de else weer wel maar het blok met code
> na else weer niet in detail.
> Vouwmarkeringen is niet de juiste term, dat zou invouwmarkeringen moeten zijn.
>
> Het is hetzelfde als bij de weergave van een map in de boomstructuurweergave.
> Voor een map staat dan een + of - al naar gelang de inhoud van de map wordt
> getoond of niet. Erop klikken schakelt dan het beeld om.

Bedankt voor de inlichtingen van André en Freek. Ik weet nu precies wat
met code folding wordt bedoeld, en het is duidelijk dat een vertaling
met code invouwen beter is dan met vouwmarkeringen.
Op zoek naar iets beters. Want welke normale gebruiker begrijpt dit?

En wat Bram betreft: dan kunnen we wel ophouden met vertalen.
Inderdaad stuur ik wel eens een bug report in met betrekking tot de
tekst, liefst aan de developer zelf, waarmee ik meestal heel plezierige
discussies heb :). Maar dan gaat het alleen om begripszaken, en niet om
typo's en dergelijke (belabberd Engels), want dan kom ik werkelijk niet
toe aan het vertalen zelf. Een hack vind ik dan toch echt een veel te
groot woord.

Doel is: een goede weergave van de werkelijke situatie, in goed
Nederlands. Kijk, en als we dat bereiken, dan zijn we al een heel eind
op streek. In plaats van lettertje voor lettertje de Engelse tekst te
volgen ... zonder begrip te tonen van wat er eigenlijk staat. Bang om te
worden verweten dat we aan hacken zijn geslagen.