List:       kde-i18n-nl
Subject:    Re: [KDE-i18n-nl] Helpen vertalen
From:       Jaap Woldringh <jjh.woldringh () planet ! nl>
Date:       2009-12-08 18:18:15

Op dinsdag 08-12-2009 om 17:47 uur [tijdzone +0100], schreef Wesley
Cypher:
> Niet te serieus nemen wat ik zeg want mijn keuze is nog steeds
> Kubuntu, dus de kern vindt ik ook goed, alleen gnome staat me niet
> aan, en voor mij zijn Ubuntu en Kubuntu 2 aparte distro īs.
>
> Enige wat ik jammer vindt is dat was ik een newbie geweest dan had ik
> nu met mijn Nvidia Ion geen full hd video kunnen afspelen omdat
> mplayer niet met vdpau geleverd wordt bij Ubuntu, dus dan mag je
> opzoek gaan naar een ppa.
>
> @ Jaap probeer bsd eens dat schijnt stukken beter te zijn dan Linux,
> alleen ik draai het niet omdat laatste keer niet alle hardware werkte.
> [...]

Hallo Wesley,

Waarom zou ik je niet serieus nemen?

Enne: je mag natuurlijk je eigen mening hebben. Dat die niet altijd
juist is of goed gefundeerd, geldt eigenlijk voor de meesten van ons
(ook voor mij hoor). Wil je een goed gefundeerde (niet noodzakelijk
juiste) mening hebben, dan moet je er een gedegen onderzoek naar doen,
en dat kost zoveel tijd, dat je daar maandenlang geheel sprakeloos door
zou worden :). En dat willen we meestal niet. Zijn geen Trappisten.

De rest is maar borrelpraat.

Kubuntu en Ubuntu zijn uiteraard dezelfde distro, maar er zijn wat
andere keuzes gemaakt, onder andere wat betreft de desktop: KDE versus
Gnome. Ze komen allebei met precies dezelfde repositories. Ik kan op
Ubuntu KDE-programma's draaien, zoals gezegd, en heb dat ook altijd ook
andersom gedaan. En bepaalde zaken zijn in de ene net wat handiger te
doen dan in de andere.

Het is daarom grappig dat je zo tevereden bent over Kubuntu, en Ubuntu
maar niets vindt. De KDE-vertalingen worden in Kubuntu net zo ver*** als
die in Ubuntu: ze zijn gewoon, heel doodgewoon en doodleuk dezelfde.

Ik heb BSD heel lang geleden wel eens geprobeerd. Dat is zo lang
geleden, dat het wellicht een idee zou zijn om dat weer eens te doen.
Van BSD wordt beweerd (of ze doen het zelf) dat die het veiligste zou
zijn. Maar ik ben tevreden met Ubuntu hoor. Eigenlijk is dat inderdaad
wel een gevaarlijke houding :)