List:       kde-i18n-nl
Subject:    Re: [KDE-i18n-nl] Screenie
From:       Kristof Bal <kristof.bal () gmail ! com>
Date:       2009-01-31 12:54:09

Op 31 januari 2009 13:39 heeft Jaap Woldringh
<jjh.woldringh@planet.nl> het volgende geschreven:

> Je kunt ook zien hoe de vertalingen zijn als je het betreffende .po-bestand
> (voor de GUI) bekijkt. Zoeken op de Engelstalige tekst en dan zien wat er in
> het Nederlands staat.

Ah, je ziet het verkeerd :). Handboeken bevatten vaak screenshots, als
illustratie. Nu is er de mogelijkheid om die screenshots ook te
vertalen (wat me niet meer dan logisch lijkt), maar als je de de
betreffende programma's niet hebt is dat moeilijk. Dit is vooral
duidelijk in die ene dialoog, die tussen  kde 4.1 en 4.2 honder extra
features heeft bijgekregen.

> Overigens: waarom wordt die documentatie niet door de vertaler van de
> applicatie vertaald? Dan is er minder gauw een probleem :)

Ik het ook aan plasma gewerkt hoor :) Natuurlijk vooral Rinse, maar ik
onderhoud bijv. plasma-addons en heb wat dingetjes in base vertaald.

Kristof