List:       kde-i18n-nl
Subject:    [KDE-i18n-nl] Ubuntu update
From:       Kristof Bal <kristof.bal () gmail ! com>
Date:       2008-10-18 10:44:47

Hoi iedereen

In één van mijn vorige mails (de gezever-thread), schreef ik over de
onaanvaardbare vertaalpolitiek van ubuntu t.o.v. kde intrepid.
Nu, ik ben eens in de repo's van intrepid gedoken en gezocht naar het
pakket kde-l10n-nl. De "broncode" [1] ervan toont aan de het pakket in
versie 4.1.2 "onze", en alleen onze vertalingen bevat. Onze Jonathan
Riddell beweert in de changelog ook dat het "upstream" is [2].

Althans, dat dacht ik.
Het overeenkomende .deb-bestand, bevat dan weer geen enkele van onze
vertalingen. Meuh?

language-pack-kde-nl-base [3] dus eens bekijken. En ja hoor, deze bevat
dan weer wel vertalingen! Maar wacht eens even, wat doet keduca hier,
kbabel? Of "den ouwe amarok"?
Kalzium is netjes bijgewerkt tegen zijn nieuwste pot-bestand (maar
natuurlijk niet vertaald). Kate is 100% vertaald, maar nog wel in
kde3-formaat.

hm....

En eigen deb-bestand maken dan?
Ok, en hoe gaan we dan om met de 1001 dependcies, conflicten tussen
evenveel languagepacks, patches enzovoort?

Ach zucht......

Groeten
Kristof

[1] http://be.archive.ubuntu.com/ubuntu/pool/main/k/kde-l10n-nl/
[2]http://changelogs.ubuntu.com/changelogs/pool/main/k/kde-l10n-nl/kde-l10n-nl_4.1.2-0ubuntu1/changelog
[3]
http://be.archive.ubuntu.com/ubuntu/pool/main/l/language-pack-kde-nl-base/

PS: Gebruikt er hier iemand Mandriva? 2009 ziet er namelijk buitengewoon
smakelijk uit!
Indien ja, hoe zou ik de installer (one) er toe krijgen om automagisch
kubuntu en windows in grun te zetten? Of mag madriva's grub in de
rootpartitie?