List:       kde-i18n-nl
Subject:    Re: [KDE-i18n-nl] Activiteit bij het vertalen van KDE4
From:       Kristof Bal <kristof.bal () gmail ! com>
Date:       2008-10-12 11:07:07

Hoi iedereen

Aangezien ik geen zin heb om iedereen te citeren, begin ik maar met een
lege mail :)

Antoon:
Dat stond inderdaad tussen de regels, dat je de branch van a tot z mag
doorlopen. Let wel op dat door een stroomstoring bij Novell de
svn-server down ging, waardoor nu anonsvn (waarvan websvn en l10n
afhangen) serieus in de war is. Als je recente bestanden wil krijgen doe dan
svn co svn://svn.kde.org/home/kde/branches/stable/l10n-kde4/messages
Rinse heeft vorige nacht nog parley.po (edu), kollision.po (games) en de
laatste dingetjes in de base bijgewerkt. Die hoef je dus niet meer te
doen. Ikzelf doe nog okteta.po uit utils, en de extragear-network is van
Martijn. De rest is voor jouw.

Freek:
Fijn dat je terug kan meewerken! En fijn dat suse 11.1 ook klaar is, ik
denk eraan om die te gebruiken om ubuntu te vervangen (of kiezen voor
intrepid/suse).
Wat betreft de svn-account: Ik geloof niet dat dat nu nog nodig is,
aangezien ik juist één gekregen heb, en daardoor altijd wezl iemand met
een account binnen de dag kan reageren.
Jou opmerking over de veel onvertaalde strings is niet helemaal juist,
aangezien we in de branch op 99% ziiten. De trunk is inderdaad minder
goed, maar daar worden dingen uit de playground meegeteld, en die zijn
niet echt belangrijk in mijn ogen.
Wat kan jij doen? Jij kan bijvoorbeeld gaan kijken naar
extragear-network in de trunk, of extragear-utils. koffice heeft ook nog
werk nodig, dus kies maar iets uit, en leg het voor op de lijst. Merk op
de kivio.po, kformula.po en kexi.po geen deel uitmaken van koffice2.
De officiële modules doen we nog niet in trunk, als we daarmee in de
branch (bijna) klaar zijn kopieert Rinse die naar trunk, en kunnen we
daaraan beginnen. :)

Jaap:
Er zullen zeker nog wel wetenschappelijke/wiskundige dingen zijn, maar
ik weet niet welke :)
Je zou wel eens step.po in de branch/edu kunnen nalezen en eens kijken
naar krita.po in koffice (trunk). Krita laat namelijk een hoop
algoritmes los op foto's, kijk daar eens naar.

Groeten
Kristof

PS: Rinse is duidelijk terug weer actiever aan het worden, dus hij zal
nu waarschijnlijk wel antwoorden.