List:       kde-i18n-nl
Subject:    Re: [KDE-i18n-nl] Swap vs Wisselgeheugen
From:       Niels van Mourik <niels () shodan ! nl>
Date:       2007-08-04 20:14:59

On Saturday 04 August 2007 21:45:41 Rinse de Vries wrote:
> Hallo iedereen,
>
> Momenteel wordt swap niet vertaald.
>
> Een mogelijk vertaling is wisselgeheugen.
>
> Wat vinden jullie ervan om in kde4 de term swap gewoon te vertalen?
Dit is inderdaad een term waar ik wel eens over gevallen ben. Wanneer je
als 'techneut' het woord 'wisselgeheugen' tegen komt vraag je je toch vaak af
wat het moet betekenen.

Maar aangezien in Windoze dit woord ook gebruikt wordt kan ik me voorstellen
dat het verstandig is dit te vertalen voor consistentie en om de software wat
vriendelijker te laten klinken.

Niels