List:       kde-i18n-nl
Subject:    Re: [KDE-i18n-nl] De eerste vertaalronde van KDE4 is van start
From:       Antoon Tolboom <atolboo () casema ! nl>
Date:       2007-07-29 14:16:58

Rinse de Vries schreef:
> De nieuwe opmaak van de bestanden wordt niet helemaal door kbabel
> begrepen.
> Dat kan leiden tot foutmeldingen bij het opslaan van het bestand. Vooral nieuwe \
> Qt-formats en de meervoudsvormen willen wel tot foutmeldingen leiden in kbabel. Die \
> kun je negeren, bij twijfel kun je zelf even de tekst die volgens kbabel fout is \
> nalopen of je iets ziet, of even bij mij melden dat kbabel foutmeldingen gaf.
> Bij twijfel, voer even zelf het commando
> msgfmt --statistics bestand.po
> uit om na te gaan of er geen echte syntaxisfouten in het bestand zitten.

Nu ik klaar ben met kopete.po probeer ik de foutmeldingen te begrijpen.

Bij het opslaan van kopete.po in Kbabel:

kopete.po:2738: a format specification for argument 1 doesn't exist in
'msgstr[0]'
kopete.po:15722: 'msgstr[1]' is not a valid C format string, unlike
'msgld'. Reason: In the directive number 1, the character ' ' is not a
valid conversion specifier.
kopete.po:16124: a format specification for argument 1 doesn't exist in
'msgstr[0]'
kopete.po:18937: a format specification for argument 1 doesn't exist in
'msgstr[0]'
kopete.po:20600: a format specification for argument 1 doesn't exist in
'msgstr[0]'
msgfmt: found 5 fatal errors
3066 translated messages.

In een terminal: