List:       kde-i18n-nl
Subject:    Re: [KDE-i18n-nl] kdenetwork
From:       Jaap Woldringh <jjh.woldringh () planet ! nl>
Date:       2007-07-10 14:45:20

Op dinsdag 10 juli 2007, schreef Antoon Tolboom:

> Ik stuur deze beantwoording naar de algemene maillijst zodat andere er
> ook van kunnen leren.
>
> Een andere oplossing is:
> U dient een geldige groep te kiezen.
> Dit is iets vriendelijker. Mee eens of niet?
> (deze vertaling heb ik niet gedaan (stond er reeds in))

Nee. Ik vind het "u dient" erg onplezierig klinken. Doet me denken aan de
oproepen  indertijd voor (keuringen voor) de dienstplicht die buitengewoon
onbeschoft waren opgesteld. Ik vind "u dient" echt niet vriendelijk. Het is
de intonatie van de ambtenaar die weet dat je er niet onderuit kunt, dat er
anders zware sancties tegenover staan. En dat klinkt niet prettig, en is
beslist niet vriendelijk, en ook echt niet vriendelijk bedoeld.

De hoge toon van de meerdere tegen de mindere. Met als onuitgesproken
vervolg "en anders .... ".

Sorry, ik bedoel: het spijt me :)

Groeten,