List:       kde-i18n-nl
Subject:    Re: [KDE-i18n-nl] wegwijs in vertalen
From:       Rinse de Vries <rinsedevries () kde ! nl>
Date:       2007-04-17 21:50:35

Hallo Kenny,

Allereerst, welkom bij de club!!

Ons team kent een losse samenhang, dus 'aansluiten' is niet echt van toepassing.
Door aan te geven dat je wilt vertalen en je in te schrijven op deze mailinglist kun \
je jezelf als aangesloten beschouwen.

Dan komt de volgende stap: het eigenlijke werk.

Momenteel zijn er 3 belangrijke projecten gaande:

1 - vertalen van programmadocumentatie

2 - vertalen van aanvullende kde-programma's

3 - vertalen van kde4

1 heeft altijd nieuwe vertalers nodig, we zitten momenteel op ongeveer 2/3 aan \
vertaalde documentatie

2 is voor meer dan 90% voltooid. Resterend zijn enkele vrij specifieke programma's, \
waarbij je kennis van zaken nodig hebt  (denk aan gitaarsoftware, boekhoudprogramma, \
voorraadbeheer, etc..)

3 is nog niet helemaal van start: alleen kdelibs is gereed voor vertaling. Overige \
programma's volgen begin juni.

Daarnaast is er nog ondersteunend werk, zoals maken van schermafdrukken, onderhoud \
website, etc. etc.

Om aan de slag te kunnen gaan wil ik graag weten wat je aantrekt: \
documentatievertaling of programmavertaling. Geef ook even aan of je bepaalde \
voorkeur hebt in het type programma's dat je vertaalt (bijv. heb je veel verstand van \
fotografie, of vertaal je het liefst multimedia, of maakt het je niets uit...).

Groetjes, Rinse