List:       kde-i18n-nl
Subject:    Re: [KDE-i18n-nl] Fwd: Systeembeheerder (Open Source) - ICTU
From:       Niels van Mourik <niels () shodan ! nl>
Date:       2006-03-23 10:03:39

[Attachment #2 (multipart/signed)]

Op woensdag 22 maart 2006 19:12, schreef Richard Bos:

> Ik heb op een linux world een presentatie over linux certifieren
> bijgewoond. Het advies daar is om LPI te doen, samen met novell.  Red Hat
> nl niet, want het praktijk examen wordt maar op een zeer beperkt aantal
> lokaties afgenomen (dus vlieg- en hotel kosten).  Daarnaast zijn de
> praktische opdrachten ondertussen wel bekend, en heeft het zodoende in
> waarde ingeboet (niet mijn woorden).
Woow, oke dan..

> LPI is distributie onafhankelijk, komt naar je toe (dus niet te duur).  Op
> Fosdem in linuxworld voor E35 per examen.  Als je dan nog een novell examen
> er bij doet, heb je een geheel pakket.

Ik begin er nu inderdaad ook wel erg serieus over na te denken. In ieder geval
die twee LPI certificaten moeten haalbaar zijn..

> Ik zou gewoon beginnen met de studie.  Er is al eens eerder het 1 en ander
> bijgewerkt.  Dat hield echter in dat onderwerpen werden verschoven, of
> verder uitgewerkt.
>
> Bij http://www.instruct.nl zijn de boeken van Jeroen Baten te koop.  Dat
> zijn goede boeken om mee te beginnen.
Ik heb de website eventjes bekeken en doorgezocht. Ik overweeg om boeken aan
te schaffen (mits mijn loon binnen is :P).

Bedankt voor al jullie informatie!

niels

--
C makes it easy for you to shoot yourself in the foot. C++ makes that
harder, but when you do, it blows away your whole leg.