List:       kde-i18n-nl
Subject:    Re: [KDE-i18n-nl] Fwd: Typo's op kde.nl agenda en nieuws
From:       Bram Schoenmakers <bramschoenmakers () kde ! nl>
Date:       2005-11-08 16:21:48

Op dinsdag 08 november 2005 09:11, schreef Wilbert Berendsen:

> Mijn suggesties:
>
> http://www.kde.nl/agenda/2005-11-05-linuxbijeenkomst/impressie.html
>
> # Maar dat neemt niet weg dat je als ervaren Linux-gebruiker niets aan
> deze dag hebt.
> -> Maar dat betekent niet ...
> Anders zeg je eigenlik dat deze dag nutteloos is voor ervaren gebruikers!

Dank je wel.

> # Er was bijna genoeg stroom en netwerk aanwezig om je eigen computer
> # of laptop mee te nemen,
> -> 'bijna genoeg' , betekent dit dan niet hetzelfde als 'net niet genoeg'
>  ?

Precies, dat probeerde ik ook door deze woordkeuze ook duidelijk te maken. We
kwamen regelmatig in het donker te zitten omdat er een stekkertje teveel werd
aangesloten.

> # maar ook KDE-NL ontbrak niet aan het programma
> -> OP het programma ?

Van Dale denkt ook aan 'aan'.

> # Nadat de bijeenkomst 12 uur lang geduurd heeft
> -> is een stijlfout volgens mij, misschien 'nadat de 12 uur durende
> bijeenkomst afgelopen was' ?

Heb er "Nadat de bijeenkomst 12 uur geduurd heeft" van gemaakt.

> http://www.kde.nl/doc/maxemum/
>
> # Helaas is het gedistribueerde script verouderd en werkt niet.
> -> werkt HET niet
> misschien 'gedistribueerde' vervangen door 'meegeleverde' ?

Verbeterd.

> Alweerd bedankt voor dit prachtige nieuws!

Graag gedaan en jij bedankt voor je opmerkzaamheid.

--
Bram Schoenmakers
KDE Nederland (www.kde.nl)

What is mind? No matter. What is matter? Never mind.
  (Punch, 1855)