List:       kde-i18n-nl
Subject:    Re: [KDE-i18n-nl] Kan kde iets met (licencies) van oude windows
From:       Richard Bos <richard.bos () xs4all ! nl>
Date:       2005-10-11 20:56:10

Op dinsdag 11 oktober 2005 21:52, schreef Margreet van den Berg:
> De Halloweensoftware is gedeeltelijk in eigen beheer ontwikkeld, en een
> deel is vertaald en meestal ook 'gelokaliseerd' (ik weet niet of dat de
> officiële term is, maar ik bedoel ermee dat de inhoud is toegespitst op de
> Nederlandse situatie). Ik denk dat die software niet aangepast kan worden,
> maar de software die in eigen beheer is ontwikkeld vermoedelijk wel. Maar
> waar ik mijn twijfels bij heb is of de eigenaresse de software aan wil
> laten passen: ze is leerpsychologe en achter de games zit een duidelijke
> [...]

Margreet,

dat is duidelijk.  Aan de andere kant, zijn de programma's nu dus alleen te
gebruiken op scholen die microsoft hebben ge-installeerd.  Scholen die
bijvoorbeeld alleen met linux willen werken, kunnen dus geen gebruik maken
van die duidelijke filosofie....  Er zijn dus kinderen die de boot missen...
het is misschien op een hele kleine schaal, maar toch, ze zijn er...  Ik kan
me voorstellen dat een leerpsychologe daar iets aan wil doen.  En hoe meer
(goede) educatieve programma's er voor scholen komen, hoe meer scholen open
source/linux kunnen gaan gebruiken, etc, etc.

De code hoeft niet beschikbaar te komen (denk ik), maar zou het mogelijk zijn
dat de open-sourcers de programma's als voorbeelden mogen gebruiken
(kopieren) en bijvoorbeeld de grafische elementen mogen gebruiken (als dat
uberhaupt al mogelijk is).

--
Richard Bos
Without a home the journey is endless