List:       kde-i18n-nl
Subject:    [KDE-i18n-nl] Kan kde iets met (licencies) van oude windows
From:       Richard Bos <richard.bos () xs4all ! nl>
Date:       2005-10-11 18:32:01

Kan kde hier iets mee???

----------  Doorgestuurd bericht  ----------

Subject: [scholenlijst] Graag jullie adviezen en tips
Date: dinsdag 11 oktober 2005 20:20
From: "Margreet van den Berg" <margreetvanden.berg (at\) hccnet. (dot\) nl>
To: scholenlijst (at\) yahoogroups (dot\) com

Hoi allemaal,

Ik wil even wat in onze groep dumpen, in de hoop dat jullie tips hebben.
Zoals jullie weten hou ik me de laatste tijd op allerlei manieren bezig met
 games. Eén van de bedrijven van het eerste uur die zich daarmee bezig
 hielden was Halloween. Vermoedelijk kent een aantal van jullie nog wel de
 cd-rom serie met Howie's avonturen, o.a. Howie's rekenfeest en Howie's grote
 woord avontuur. Maar ze hadden nog veel meer. Bij mijn speurtochten naar
 educatieve games hoorde ik eigenlijk niets meer over die software, en ik
 vroeg me dus af wat ermee gebeurd was. Vandaag kwam ik erachter dat
 Halloween niet meer bestaat, maar dat de eigenaresse van het bedrijf nog wel
 alle licenties heeft van die software. Ik heb vandaag uitgebreid met haar
 gesproken: een enthousiast en zeer bevlogen mens, met veel idealen. Ze wil
 graag een goede bestemming vinden voor de software, en overweegt om het als
 freeware neer te zetten. Maar ja, dat is natuurlijk geen sinecure: iemand
 moet dat dan gaan organiseren, hosten enz. Ik kon haar niet verder helpen:
 een uitgever zou zoiets commercieel willen maken (en dan wil ze wel dat
 ervoor betaald wordt), en Kennisnet mag volgens mij niet zelf educatieve
 content ontwikkelen of aanbieden, maar alleen verwijzen naar materialen van
 anderen. De Halloween games zijn misschien niet allemaal games zoals we die
 tegenwoordig kennen, maar ik denk dat er zeker voor het basisonderwijs erg
 leuke titels bij zitten. De manier waarop het lesmateriaal in de games wordt
 aangeboden is niet altijd volgens de regels van gamedesign, maar vaak zit er
 wel een goede didactiek achter. Ik ben dus op zoek naar een instantie die
 geïnteresseerd zou kunnen zijn in deze software, en die met de eigenaresse
 van Halloween de mogelijkheden wil verkennen om het materiaal op de een of
 andere manier ter beschikking te stellen van het onderwijs. Hebben jullie
 enig idee wie ik daarvoor zou kunnen benaderen?

Groetjes,

Margreet

--
Richard Bos