List:       kde-i18n-nl
Subject:    Re: [KDE-i18n-nl] Website update: Nieuwe Future-editie van de maand
From:       Rinse de Vries <rinsedevries () kde ! nl>
Date:       2005-08-20 10:49:47

Op zaterdag 20 augustus 2005 11:28, schreef Thomas Zander:
> Huu?  Dit is geen documentatie; dit is een artikel.  Een artikel die je
> vertaald en dus behoorlijk aanpast omdat je regels toepast die de
> originele schrijver niet belangrijk vind.
Nu mis ik je, als je een artikel behoorlijk aanpast, dan kun je volgens mij
niet langer spreken van een vertaling, maar van een bewerking.
Anyway, het is niet relevant of het om een vertaling of bewerking gaat, het
gaat om de schermafdrukken, niet om de tekst

Verder verwacht ik bij artikelen die de toekomstige kde-versie hetzelfde als
bij de schermafdrukken in de documentatie: dat ze een accuraat beeld geven
van het standaarduiterlijk van de volgende kde-versie.

> Wat onzin is; upgraden laat de gebruiker zijn huidige theme houden. Zo heb
> ik altijd geupgrade sinds dit thema in 3.1 als standaard is ingevoerd, en
> heb ik het gewoon nooit veranderd.
Tja, het gaat niet om iemands persoonlijke voorkeur, maar om het uiterlijk van
KDE in de volgende versie.
En dan kun je de meest sierlijke letters kiezen en alles een snoepkleur geven,
maar je geeft dan wel een verkeerd beeld van de volgende kde-versie. Of KDE
al dan niet de middelen geeft om de gui van snoepkleurtjes en sierlijke
letters te voorzien is daarbij niet relevant.

> Je zult wel je redenen hebben, maar diegene die je hier neerzet zijn niet
> gebaseerd op de werkelijkheid.  Misschien is het iets wat toevallig bij
> jouw upgrade is gebeurt?

Ik zie de relevantie van die vraag niet.

Rinse