List:       kde-i18n-nl
Subject:    Re: [KDE-i18n-nl] Publieke omroep gesloten formaat?
From:       Jo Vermeulen <jo () lumumba ! luc ! ac ! be>
Date:       2005-05-06 11:58:20

Op 6-mei-05 om 12:28 heeft Dik Takken het volgende geschreven:

> Toen de VPRO een tijdje terug een stel streaming radio zenders
> lanceerden in Real / WMA formaat heb ik ook een email gestuurd waarin
> ik stelde dat een publieke omroep een publiek toegankelijk media
> formaat zou moeten gebruiken. Zeker een club als de VPRO moet toch erg
> gevoelig zijn voor zo'n argument.
>
> En daar waren ze zeker gevoelig voor. Ze zouden graag open formaten
> gebruiken, maar dat kunnen ze niet. De reden is dat ze onmiddelijk
> problemen krijgen met copyright houders die eisen dat hun materiaal in
> een gesloten formaat wordt aangeboden, omdat het anders onmogelijk is
> [...]

Een voorbeeld zijn misschien de openbare radio's in België: Studio
Brussel, Radio 1, Donna, Klara. Die streamen in MP3:

http://skender.blogspot.com/2004/12/radio-op-internet.html

De situatie is hier ook nog niet geweldig, maar ze houden er toch al
redelijk rekening mee.

Groetjes!

--
Jo Vermeulen <jo@lumumba.luc.ac.be>