List:       kde-i18n-nl
Subject:    Re: [KDE-i18n-nl] KDE loopt vast bij overzenden bestanden
From:       Martijn Klingens <klingens () kde ! org>
Date:       2005-04-30 23:43:38

On Sunday 01 May 2005 00:00, Rinse de Vries wrote:

> Ah, da's ook een optie :)
> de speler kan usb 2.0 aan, en meldt dat ik usb 1.1 heb ;)

Dan gok ik dat de trage USB 1.1-bus voor de 'hangende' desktop zorgt. Omdat
het om lokale bestanden gaat (het is immers gemount) zijn bepaalde
KIO-operaties in KDE niet meer asynchroon. Dit kan heel vervelend zijn voor
bijvoorbeeld periodieke stat- en listDir-jobs die behoorlijk lang kunnen
blokkeren. Gooi nog wat DCOP naar bijvoorbeeld KLauncher voor nieuwe
KIO-requests in de mix en je hebt een hangende desktop...

Let wel, dit is speculatie, en als het klopt dan zijn er delen van KDE die
waar mogelijk async gemaakt moeten worden zodat de boel niet kan hangen. Het
is in elk geval een van de meest logische verklaringen voor je probleem.

--
Martijn