List:       kde-i18n-nl
Subject:    [KDE-i18n-nl] Re: [RFC] voorstel mailinglist digest
From:       Fabrice Mous <fabrice () kde ! nl>
Date:       2005-01-24 15:50:08

On Saturday 22 January 2005 22:14, Sebastian Kügler wrote:
> Hoi,
>
> Sommigen herinneren zich misschien nog vaag dat we op de
> nieuwjaarsbijeenkomst vandaag een korte discussie hadden over hoe ruis in
> de verschillende communicatiekanalen beter te filteren en mensen de
> mogelijkheid te geven om belangrijke discussies te volgen zonder alle mails
> uit de lijst door te lezen.
>
> Hier is een voorstel: KDE-NL Mailinglist digest:
>
> - Eens in de zoveel (Hoeveel?)

Iets wat haalbaar is .. ik zou zeggen 1 keer per 2 weken of misschien zelfs 1
keer per maand.

> tijd samenvatting van :
>     - verwaterde en belangrijke issues op de mailinglist

Misschien wel meer info. Je zou ook nog eens bepaalde dingen kunnen herhalen
zoals evenementen-nieuws enzo.

> - Informatie verspreiden via website + mailinglist (+ directe email?)

beiden. Ik stel ook voor dat we tzt de mail form gaan gebruiken.

> - prominent voorbeelde Zack's newletter / samenvatting van LKML
> (kerneltraffic.org)

Tja ... ik weet niet helemaal of we hetzelfde denken maar ik dacht ook om het
wat te laten lijken op een nieuwsbrf met idd samenvattingen + punten op de
mailinglijst aangevuld met bepaalde nieuwsitems (nieuwe howtos + event news)

> - mogelijkheid om aan te geven welke issues nog aandacht nodig hebben
> (soort Wiki, dus open maar met redactie) via mailtje aan sebas of fab

Misschien alias creeeren (moet geen probleem zijn lijkt mij)

> Doel:
>
>     - Informatie structureerd verzamelen voor mensen die geen tijd / zin
> hebben om alle ruis op de mailinglist te lezen

idd dat is heel belangrijk punt

>     - archief van belangrijke issues binnen KDE-NL

Ja idd

> Open vragen:
>     - Hoe frequent?

(knuppel in het hoenderhok)
1 x maand

>     - Vaste tijdstippen of 'als er een newsletter mee gevuld kan worden'?

Zou zeggen iedere keer eind van de maand + eventuele extra nieuwsbrvn wanneer
dat nodig mocht zijn

>     - Wie? (aanvullingen welkom!)
>         * sebas
>         * Fabrice

Ja meer mensen hebben we zeker nodig ivm continuiteit van het hele gebeuren.

> Zoals het subject al aangeeft zou ik hier graag commentaar op willen, wat
> vinden jullie handig, wat zouden jullie graag zien, wat is er
> 'fundamentally broken' aan dit idee?

Het concept digest is mij wat vaag.

zullen we het beperken tot de mailinglijst of willen we ook andere zaken
melden in zo'n digest?

Fab

--
KDE Nederland | www.kde.nl | fabrice@kde.nl