List:       kde-i18n-nl
Subject:    Re: [KDE-i18n-nl] een update
From:       Jeroen Wijnhout <wijnhout () science ! uva ! nl>
Date:       2004-08-18 12:32:00

On Wednesday 18 August 2004 13:40, Marc Heyvaert wrote:
> Dus ben ik gisteren terug begonnen aan een nieuwe
> install. Daarna zal ik proberen wat 'braver' te worden
> en mijn systeem wat gerust te laten. Misschien krijg
> ik dan ook nog wat werk gedaan...

Er is ook een veilige manier om op avontuur te gaan. Gebruik het zgn "sandbox"
principe.

Maak bijv. een map /opt/GimpAndFriends, gebruik dit pad als prefix voor de
configuratie scripten. Ook voor alle bibliotheken die je installeert.
Uiteindelijk heb je dus een volledige share,bin,lib,... boomstructuur
in /opt/GimpAndFriends.

Om de software te gebruiken moet je nog wel enkele paden goed zetten,
bijvoorbeeld:

----
startDeMankePoot.sh
#!/bin/bash
export LD_LIBRARY_PATH=/opt/GimpAndFriends/lib:$LD_LIBRARY_PATH
export PATH=/opt/GimpAndFriends/bin:$PATH
gimp
----

Misschien moet er nog meer in het scriptje, een beetje experimenteren.

groeten,
Jeroen
--
Kile - KDE Integrated LaTeX Editor