List:       kde-i18n-nl
Subject:    Re: [KDE-i18n-nl] off-topic: XHTML websites--help!
From:       Wilbert Berendsen <wbsoft () xs4all ! nl>
Date:       2004-07-12 17:50:58

On Monday 12 July 2004 14:52, Marc Heyvaert wrote:
> Hallo,
>
> Mijn excuses want dit is volledig off-topic, maar ik
> ben ten einde raad...dus vergeef me?
>
> Ik hoop dat iemand van jullie voldoende ervaring heeft
> met websites (XHTML) in het bijzonder om mij te
> depanneren :)
>
> Mijn website telt vele pagina's, menu's zijn
> grotendeels gemeenschappelijk. Maar nu heb ik enkel
> statische pagina's in HTML met veel fouten, dus een
> nachtmerrie.
>
> Ik wil alles opdelen in blokken en werken in XHTML.
> Zo wil ik, bijvoorbeeld, mijn menu's (<UL>) in
> [...]

Officieel kun je je eigen entities laden in XML en dus ook in XHTML (want
dat is in principe XML) maar lang niet alle browsers ondersteunen dit.
Konqueror en Firefox bijvoorbeeld niet.  Voor XLink geldt (helaas helaas)
hetzelfde.

SSI is best handig hoor. Ik gebruik het voor mijn kleine begin-siteje op
www.lambertikerk.nl (moet later een eenvoudig content management system
worden). Omdat alle html pagina's het gebruiken heb ik simpelweg:

<snip>
AddHandler server-parsed .html
</snip>

in mijn .htaccess staan.

Met htmltidy kun je van brakke html nette xhtml maken. Met programma's als
KFileReplace of sed kun je vrij makkelijk wijzigingen in vele bestanden
tegelijk maken.

Wilbert

--
Wilbert Berendsen (www.xs4all.nl/~wbsoft, www.kde.nl, www.kerklied.net)
 "Reporter: Mr. Ghandi, what do you think of western civilisation?