List:       kde-i18n-nl
Subject:    Re: [KDE-i18n-nl] foutje in Configuratiescherm?
From:       Patrick Smits <patrick () bataaf ! demon ! nl>
Date:       2004-07-12 16:20:20

Hoi Marc,

On Monday 12 July 2004 13:54, Marc Heyvaert wrote:
> Hallo,

> <SNIP>

> Het is schijnbaar mogelijk iets te doen met het
> 'import' commando van Imagemagick. Ik vond dit op
>
> http://i18n.kde.org/doc/screenshots.php
>
> If you have ImageMagick installed, you can get nice
> screenshots using it's "import" utility.
> In a konsole, type "import -depth 8 -dither -frame "
> and press Enter. Your cursor will change to a cross,
> click on the window you want to take a screenshot of,
> and it will be saved to

Ik was op de hoogte van ImageMagic's import-programma. Het leek me alleen
logischer dat KDE dat via Ksnapshot zou oplossen. Anders kan ik net zo goed
meteen import aanslingeren.

> Dus het moet IMO mogelijk zijn daar een sneltoets aan
> te koppelen. Misschien is er zelfs een optie voor een
> volledige schermafdruk?

Mijn ietwat onhandige voorstel in kde-devel om voor screenshots dezelfde
gebruikerservaring te presenteren als in Windows is afgeschoten. Argument: Je
zou per ongeluk op PrintScreen kunnen drukken en waarom zou je compatibel
willen zijn met Windows.

Zoals degenen die die lijst volgen mogelijk gemerkt hebben, heb ik de fout
gemaakt om meer dan een kwestie te willen verbeteren. Koppel dat aan een
domme opmerking over Ctrl-C/Ctrl-V in Konsole en je krijgt niets meer voor
elkaar.

Een andere kwestie was dat ik het raar vond dat in Konqueror en Mozilla de
sneltoets Ctrl-U wordt gebruikt, maar in KMail de sneltoets "v" voor het
bekijken van broncode. Tegenargument: In Kmail worden allemaal losse toetsen
gebruikt, zonder Ctrl, Alt of Shift.

Misschien dat iemand anders het nog eens wil proberen ;-)

Groetjes,

Patrick