List:       kde-i18n-nl
Subject:    [KDE-i18n-nl] vertaalbot op kde.nl !
From:       Wilbert Berendsen <wbsoft () xs4all ! nl>
Date:       2004-06-19 18:05:46

Dear friends,

op www.kde.nl/bot/nl.php en www.kde.nl/bot/fy.php zijn nu 2 bots te
vinden, een voor Nederlandse vertalingen en een voor Fryske.

plaats een woord achter de URL (bijvoorbeeld:
www.kde.nl/bot/nl.php?save
en de bot antwoordt met een tekstbestand dat de vertaling bevat.

Zijn er meerdere 'matches' (ie termen waar het zoekwoord in voorkomt,
zoals bij www.kde.nl/bot/nl.php?string , dan wordt eerst de regelrechte
match getoond (als die er is) en daarna, onder een ---lijntje de overige
matches.

Hiermee moet het mogelijk zijn een IRC bot te maken. Hier heb ik echter
geen kaas van gegeten, als ik daarvoor het scriptje moet veranderen doe
ik dat graag.

Overigens worden de woordenlijsten op www.kde.nl/helpen/woordenlijst.html
en www.kde.nl/frysk/wurdlist.html nu uit één en hetzelfde bestand
gegenereerd, en dat wordt door de PHP-code gedaan (ook de PO-bestanden).
De woordenlijst staat op www.kde.nl/woordenlijst.utf8, deze bevat de
volledige database aan woorden in dit simpele formaat:

term ;; nl vertaling ;; fryske vertaling

De veldscheidingstekens zijn dus " ;; " (spatie, 2puntcomma's, spatie)

Zodoende kunnen de beide woordenlijsten makkelijker worden bijgehouden als
1 geheel, en hoeven er geen make-scripts te runnen om HTML te genereren.
Daardoor wordt het makkelijker de site inde nabije toekomst vanuit CVS
bij te houden.

Wilbert

--
Wilbert Berendsen (www.xs4all.nl/~wbsoft, www.kde.nl, www.kerklied.net)
 "Reporter: Mr. Ghandi, what do you think of western civilisation?