List:       kde-i18n-nl
Subject:    Re: [KDE-i18n-nl] cursus linux in het Nederlands (helaas
From:       "Tom Albers" <toma () kovoks ! nl>
Date:       2004-06-19 8:46:35

Marc Heyvaert <marc_heyvaert@yahoo.com> wrote:
__________
> Hallo

> Ik heb wel andere prioriteiten op dit ogenblik, maar
> ik ben geïnteresseerd om het document eens te zien.
>
> Een cvs account (kde) heb ik al. Ik ga morgen beginnen
> met de vertaling van kwordquiz. Ik zal het vertaalde
> .po file doorsturen naar Tom, maar als ik het goed
> begrijp is het (in een latere fase) efficiënter
> wanneer ik rechtstreeks met cvs kan werken?

klopt. In een latere fase wel. Als je een aantal bestanden taaltechnisch en \
sytaxtechnisch foutloos hebt vertaald is dat geen probleem.

> Kan er mij iemand rap uitleggen wat de procedure is?
> Vooral hoe ik het juiste bestand/module uit cvs krijg.

Jawel:
ik heb je gisteren een po gestuurd, deze bevat wijzigingen, fuzzies, en nieuwe, \
onvertaalde strings. Nadat alles weer ok is, stuur je hem weer mijn kant op.

> En moet een .po bestand in de branch dan nog eerst
> 'automatisch' worden vertaald?

scripty doet al een poging 's nachts, maar je kunt het altijd aanvullen met je eigen \
strings uit de vertalingendatabase van kbabel.

> Of moet een eerste
> toewijzing gebeuren door Rinse of Tom en is het de
> bedoeling dat pas later (voor de laatste wijzigingen)
> rechtstreeks in cvs wordt gewerkt?

Ja.

Op zich hoef je niet heel kde te upgraden. Je kunt ook alleen de nieuwste versie van \
kwordquiz make installen.

Toma