List:       kde-i18n-nl
Subject:    Re: [KDE-i18n-nl] reservekopie versus backup
From:       Leendert Meyer <leen.meyer () home ! nl>
Date:       2004-06-16 17:36:53

On Wednesday 16 June 2004 14:21, Marc Heyvaert wrote:
> Hallo,

> Dus ik heb het opgegeven

Aha, ok. ;)

> 8.2

Die's 1 jaar oud. Ik weet niet hoe YaST in 8.2 backups maakte, maar wat ze er
nù van gebakken hebben... lijkt wel op wat jij beschreef: meerdere profielen
zijn mogelijk, ieder met een eigen lijst van uit te sluiten bestanden. Die
laatste kun je wijzigen, maar als een directory wil toevoegen, moet je dat
doen zonder een directory 'browse' dialoog. :( Foutje van SuSE! Maar je hoeft
niet alles iedere keer opnieuw in te tikken, tenzij je iedere keer andere
directories wil uitsluiten...

> Lang geleden, onder OS/2 had ik zo'n programmaatje
> waarin je kon vastleggen in een profiel wat je wou
> backuppen door in een tree bestanden, dirs enz aan te
> klikken, uit te sluiten. En je kon er ook rules aan
> toevoegen. Een beetje zoals MS BAckup nu, maar dan wel
> 10 jaar eerder :)))
> Dat is eigenlijk wat ik zoek onder linux.

Kijk hier eens of er iets leuks bij zit:

The table of equivalents / replacements / analogs of Windows software in
Linux:

http://linuxshop.ru/linuxbegin/win-lin-soft-en/table.shtml

> Het is niet
> de eerste keer dat ik dit ergens vraag, maar iedereen
> spreekt mij steeds van scripts en daar heb ik
> eigenlijk niet veel zin in.

Ieder z'n meug. ;)

> Konserve leek mij een goede oplossing, maar ik begrijp
> het programma niet. Alles gebeurt in de achtergrond
> dacht ik. Toen ik het probeerde had ik niet het gevoel
> dat ik 'in control' was en ik heb het dan ook vlug
> opgegeven. Misschien te vlug.

Dat heb ik ook: een programma moet me gewoon van af het begin bevallen. ;)

> Ik kijk dus uit naar het artikel van Fabrice!

Ben ook wel benieuwd. :)

Groetjes,

Leen