List:       kde-i18n-nl
Subject:    Re: [KDE-i18n-nl] reservekopie versus backup
From:       Marc Heyvaert <marc_heyvaert () yahoo ! com>
Date:       2004-06-16 12:21:37

Hallo,
--- Leendert Meyer <leen.meyer@home.nl> wrote:

> Wat staat er in de log files, b.v.
> /var/log/messages, /var/log/warn? Zijn er
> andere foutmeldingen?

Weet ik niet, ik heb er de logs nog niet op na
gekeken. Maar dat is niet het enige probleem. Wat mij
het meeste stoort is dat ik alle dirs die ik niet wil
backuppen expliciet moet uitsluiten door elke die in
te tikken. Dat is heel wat werk, en ik ben er nog niet
in geslaagd dat ergens te saven, dus je mag elke keer
herbeginnen. + het script schijnt er hoe dan ook geen
rekening mee te houden want in de voorbereidende fase
(dus waar het misloopt) zie ik alle bestanden passeren
(de dirs waarmee het script bezig is worden getoond)
zelfs die van de 'uitgesloten' dirs.

Dus ik heb het opgegeven

> Welke SuSE versie?

8.2

Lang geleden, onder OS/2 had ik zo'n programmaatje
waarin je kon vastleggen in een profiel wat je wou
backuppen door in een tree bestanden, dirs enz aan te
klikken, uit te sluiten. En je kon er ook rules aan
toevoegen. Een beetje zoals MS BAckup nu, maar dan wel
10 jaar eerder :)))

Dat is eigenlijk wat ik zoek onder linux. Het is niet
de eerste keer dat ik dit ergens vraag, maar iedereen
spreekt mij steeds van scripts en daar heb ik
eigenlijk niet veel zin in.

Konserve leek mij een goede oplossing, maar ik begrijp
het programma niet. Alles gebeurt in de achtergrond
dacht ik. Toen ik het probeerde had ik niet het gevoel
dat ik 'in control' was en ik heb het dan ook vlug
opgegeven. Misschien te vlug. Ik kijk dus uit naar het
artikel van Fabrice!

Marc