List:       kde-i18n-nl
Subject:    Re: [KDE-i18n-nl] Dit geheel terzijde
From:       Andy Goossens <andygoossens () pandora ! be>
Date:       2004-06-15 16:21:11

Hoe off-topic men wel kan geraken...

On Tuesday 15 June 2004 14:20, Marc Heyvaert wrote:
> Zoals jullie merken gebruik ik een mailbox bij yahoo.
> Ik verkies webmail, omdat ik op zoveel verschillende
> pc's werk dat ik er anders moeilijk aan uit geraak.
> Ook omdat spamfilters en virusfilters bij yahoo zeer
> goed zijn en mijn huidige provider (telenet) helemaal
> niets aan spam of virussen doet. Waarom zouden ze ook?
> Ze bieden daarvoor immers een betalende dienst aan :(

Onzin. Telenet biedt gratis de Anti-Spam dienst aan, deze kan je activeren op
Mijn Telenet (http://mijn.telenet.be). De detectie van spam is uiterst goed
dankzij het gebruik van BrightMail op hun servers. (Heel duur product, maar
het beste op de markt.)

De Anti-Virus dienst is echter betalend: ¤1,50 per maand en per mailbox (waar
je dus maximaal 5 aliassen bij hebt). Met uitzondering van eventuele
promoties waar Anti-Virus zelfs gratis is: bvb bij ComfortNet of de eerste 6
maanden gratis als je pas klant bent. Zeg nu zelf, zo'n groot bedrag is ¤1,50
toch ook weer niet, dat is niets in vergelijking met bvb een Norton
Anti-Virus (kost al gemakkelijk ¤50, en dan moet die elk jaar nog vernieuwd
worden).

Zelf heb ik Anti-Spam geactiveerd en ik heb geen enkele spam mail gezien in
maanden! Anti-Virus is niet geactiveerd maar met mijn GNU/Linux systeempje
hoef ik daar niet veel voor te vrezen, al is natuurlijk wel lastig als je
zo'n virusmails nog toekrijgt. Maar met een filter in je KMail kan je veel
ongedierte al weren.

Voorbeeld van zo'n filter:

Daarbij scant Telenet systematisch al je uitgaande mail op virussen zodat je
zelden of nooit (hangt af van de laatste virusdefinities) virussen zal
krijgen van een Telenet klant. Dit gebeurt allemaal achter de schermen en
hier zal je dus weinig van merken. De enige mensen die het zullen merken zijn
klanten die geïnfecteerd zijn door virussen en die van Telenet een mailtje
krijgen om dit te melden. Dit natuurlijk in tegenstelling tot Skynet waarbij
iedere klant zomaar mail in het wilde weg kan sturen, en hun abuse dienst die
geen klop doet.

Dus zeggen dat Telenet niets doet aan spam of virussen is totaal onjuist.
Integendeel, ze doen zelfs meer dan de andere providers.

--
// Andy Goossens

// Quote of the moment:
I had the rare misfortune of being one of the first people to try and
implement a PL/1 compiler.
		-- T. Cheatham