List:       kde-i18n-nl
Subject:    Re: [KDE-i18n-nl] FAQ.
From:       Frederik Fouvry <fouvry () CoLi ! Uni-SB ! DE>
Date:       2004-05-12 12:30:28

,-- Op Wed, 12 May heeft Tom Albers me het volgende geschreven:

[...]

| Wat ik daarmee wil zeggen dat imho de benaming FAQ staat voor een bepaalde
| notatiewijze, een vraag die door een gebruiker gesteld zou kunnen worden, met
| daaronder het antwoord. Vanuit dat principe hoeft FAQ niet letter voor letter
| vertaald te worden, maar is Vraag & Antwoord (enkelvoud idd mooier) ook prima
| te verdedigen.

| Er is geen eenduidige schrijfwijze. Je komt van alles en nog wat tegen, op
| zich allemaal prima, maakt het leven leuk zullen we maar zeggen.  Voor KDE
| lijkt het me wel handig een vaste keuze te maken.
|
| - --
> [...]

Vind ik OK.  (Vaak is ook Vraag/Antwoord te vinden, maar dat heeft
waarschijnlijk te maken met de speciale status van de `&'.  Ik
verkies dan de `&'-versie - we zijn technisch voldoende onderlegd
om daarmee overweg te kunnen ;-)

Het woordspel in de VVV-variante kende ik wel, en VGV ook, maar
ik vind "vraag en antwoord" eigenlijk mooier (en duidelijker).

(Ter informatie: In Google geeft "vraag antwoord" het grootste
aantal treffers (+/- 400 000); de meervoudsvorm geeft er een
goeie 200 000.  Natuurlijk zijn dat geen exacte treffers, maar
het is een aanwijzing.  Alle andere die ik geprobeerd heb liggen
onder 10 000.  Dat betekent natuurlijk niet veel op zich, maar
het zou kunnen dat het aanduidt dat er zich een consensus aan het
vormen is.)

Frederik