List:       kde-i18n-nl
Subject:    [KDE-i18n-nl] Re: Digikam introductie voor de KDE website
From:       Wilbert Berendsen <wilbert () kde ! nl>
Date:       2004-04-02 7:23:25

Hi Jasper van der Marel,

On Thursday 01 April 2004 13:35, you wrote:
> Hi,
>
> Ik heb een korte introductie geschreven voor Digikam voor plaatsing op
> de KDE website. Dit ter ere van het uitkomen van de Nederlandse
> vertaling (in versie 0.61 deze week). Tevens is dit een aardige
> vingeroefening voor de vertaling van het hele handboek vanuit het
> Engels voor de volgende versie, maar dit terzijde. Ik hoop dat ik dit
> keer wel de goede HTML opmaak heb gehanteerd :)

Staat erop, leuk document!

Kleine opmerking: in de vertaalde screenshots zie ik soms foutjes, zoals
in figuur 2: "te opzichte van", moet zijn "ten opzichte van". Ook is in
dat venster iets aan de hand met spaties aan het begin van regels.

In figuur 4 staat "Bewerk commentaar ...", "Bekijk Exif informatie",
"Transformeer", maar dat kan beter in de infinitief worden gezet, daar
heeft KDE-nl al een tijd terug voor gekozen: dus "Commentaar
bewerken...", "Exif-informatie tonen", "Transformeren", "Hernoemen", etc.

De gebiedende wijs die jij gebruikt kan ook, dat wordt bijvoorbeeld in de
Nederlandse vertaling van Mac OS X gedaan. Maar KDE houdt vast aan de
infinitief (net als Windows overigens).

De HTML was goed, moest alleen even '&' vervangen door '&amp;&amp;' in
de ./configure && make && make install -constructie. (moet met dubbele
&-tekens, en & moet in HTML altijd worden geschreven als &amp;. Maar dat
maakt niet uit; daar ben ik webmaster voor :-)

Perfect document nogmaals!
Thanks!
Wilbert

--
Wilbert Berendsen (www.xs4all.nl/~wbsoft, www.kde.nl, www.kerklied.net)
 "Reporter: Mr. Ghandi, what do you think of western civilisation?