List:       kde-i18n-nl
Subject:    Re: [KDE-i18n-nl] Artikel: De installatie van KDE
From:       Bram Schoenmakers <bram_s () hccnet ! nl>
Date:       2004-03-29 12:32:08

Leendert Meyer! We've been expecting you...
> Hoi Bram,
>
> Het ziet er goed uit, en behoorlijk kompleet! :) Ik heb er een paar keer
> doorheen gebladerd, een paar keer vluchtig gelezen, en kwam het volgende
> tegen:
>
> * Op diverse plaatsen:
>
>   make; make install -> make && make install?
>
>   'make install' wordt dan alleen uitgevoerd als 'make' succesvol is.
>   Of is dat net /niet/ de bedoeling?

Ja eigenlijk wel. Ben de operator && zowat vergeten omdat ik daar een ellende
mee had in crontabs. In dit geval staat && idd beter op z'n plaats.

> * De moeilijke manier, $HOME/.xinitrc
>
>   Ik draai SuSE 9.0, en heb géén .xinitrc in mijn $HOME-directory.
>   Even gezocht, andere gebruikers hebben een .xinitrc.template.
>   Dat bestand moet ik dan kopiëren naar .xinitrc en dan aanpassen.
>   (Ik wilde dit toch even noemen, wellicht ten overvloede)

Toegevoegd.

[...]

> * Hoe zat 't ook al weer met de kde-common module? Moet (bijna)
>   iedere KDE-module niet een link bevatten naar de kde-common/admin map?
>
>   cd <module_map>
>   ln -s ../kde-common/admin .
>
>   Of loop ik alweer achter?

Bij mij werkt make -f Makefile.cvs gelijk na de checkout, dat betekent dat de
admin-map op de een of andere manier al goed gelinkt is. Misschien dat het in
de Makefile.cvs zit om te koppelen aan ../kde-common/admin.

> * Bijna onderaan:
>
>   nieuwe features -> nieuwe elementen of nieuwe onderdelen?

Bedankt, was even kwijt wat de vertaling van feature ook al weer was :)

> Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Zeker weten. Ik heb de aangegeven dingetjes verbeterd en weer ge-upload naar
m'n website.

Even in het algemeen, als er nog opmerkingen zijn over het RPM-gedeelte hoor
ik die graag. Ik heb nog nooit gebruik gemaakt van het commando rpm en heb
heb de informatie ook maar ergens van een site gehaald. Ik neem aan dat het
installeren van RPM's goed beschreven is.

--
Bram Schoenmakers
http://home.wanadoo.nl/bram_s