List:       kde-i18n-nl
Subject:    Re: [KDE-i18n-nl] foutje in de clamav howtoop website
From:       Jasper van der Marel <jasper.van.der.marel () wanadoo ! nl>
Date:       2004-03-29 10:05:33

Hi,

Een kleine correctie : Tom Albers heeft gelijk : freshclam kan worden gedraaid
als een deamon (freshclam -d -c 2 controleert elke dag 2x op nieuwe
virusdefinities. Hiervoor is het echter noodzakelijk dat er een gebruiker
clamav wordt aangemaakt op het systeem. De handleiding gaat echter niet in op
deze stap omdat het aanmaken van een gebruiker clamav alleen noodzakelijk is
als er deamons gedraaid moeten worden. Aan de gebruiker clamav hangen dan
de deamons freshclam en clamd. Mijn persoonlijke mening is dat de installatie
en configuratie van Clam Antivirus buiten het bereik van het artikel vallen.
Ik zou graag hierover jullie meningen willen horen. Als er behoefte aan is
wil ik of het artikel uitbreiden zodat het ook dieper ingaat op de
configuratie van Clam Antivirus of hierover een ander artikel schrijven (ook
de onderwerpen zoals clamzuko kunnen dan worden meegenomen).

Jasper van der Marel