List:       kde-i18n-nl
Subject:    Re: [KDE-i18n-nl] Compilatie problemen & scriptjes
From:       Rinse de Vries <rinse () kde ! nl>
Date:       2004-03-27 20:42:09

Op zaterdag 27 maart 2004 15:30, schreef Andy Goossens:
> an tijd tot tijd installeer ik de laatste vertalingen die er beschikbaar
> zijn in de kde-i18n module voor KDE_3_2_BRANCH en HEAD. Zo kan ik altijd
> genieten van de beste vertalingen :-)

Da's mooi :)

> Nu valt het af en toe voor dat het compileren van kde-i18n/nl niet wil
> lukken omwille van fouten.
Ok, dat is op zich raar, omdat eventuele compileerproblemen vrijwel
onmiddelijk bij mij gemeld worden door scriptie.
Dat is tot nu toe een keer gebeurt, toen viel scriptie over dezelfde fout als
die jij in het cvs hebt gerepareerd.

in het cvs staat overigens het bestand check_pofiles, waarmee je (ik) op
eenvoudige wijze de kwaliteit van de vertalingen kan nalopen. Ik denk dat dit
bij het nalopen van de documentatie geen overbodige luxe is, omdat daar vrij
snel foutjes in sluipen.
Daarom ga ik wat vaker dit script laten draaien.

Voor wat betreft het oplossen van fouten in het cvs, voor degenen die toegang
hebben tot het cvs vind ik het geen probleem dat er foutjes worden opgelost,
mits er een CCMAIL: naar kde-i18n-nl@kde.org wordt verstuurd, zodat ik, of
degene die het bestand onder handen neemt, merkt dat het bestand is gewijzigd
door een van ons team.
spelfouten e.d. gaarne alleen in de groep melden, omdat door de consistentie
van onze desktop de spelfouten meestal in alle toepassingen terug te vinden
zijn :o).

Groetjes, Rinse