List:       kde-i18n-nl
Subject:    Re: [KDE-i18n-nl] Artikel: De installatie van KDE
From:       Leendert Meyer <leen.meyer () home ! nl>
Date:       2004-03-26 19:18:00

On Friday 26 March 2004 18:42, Bram Schoenmakers wrote:
> Hallo allemaal,
>
> Ik wilde even laten weten dat ik een artikel begonnen ben over het
> installeren van KDE. Deze zou op KDE.nl geplaatst kunnen worden. Het is nog
> lang niet klaar, maar wat ik nu heb is alvast te lezen op
>
> http://home.wanadoo.nl/bram_s/Installatie.html

Misschien is een verwijzing (of misschien zelfs instructies?) naar apt4rpm wel
op z'n plaats. Zie http://apt4rpm.sf.net/ en http://linux01.gwdg.de/apt4rpm/

Apt komt oorspronkelijk van Debian en is bestemd voor .deb paketten. Conectiva
heeft apt ge-'port' naar een rpm-gebaseerde distributie. Er zijn repositories
(verzamelingen?) voor Debian, SuSE, Redhat, PLD Linux, Mandrake, Conectiva,
Alt Linux, en Yellow Dog Linux.

Het is vrij eenvoudig om apt te installeren op een rpm-systeem. Een voorbeeld
voor SuSE Linux 9.0 is te zien op:

 http://www.thewholeclan.com/will/archives/000017.html

Synaptic is een grafische 'front-end' voor apt.

-----

Nog iets anders:

Uit eigen ervaring weet ik dat het lezen van README-bestanden soms belangrijk
kan zijn. Zie bijvoorbeeld

  ftp://ftp.kde.org/pub/kde/stable/3.2.1/SuSE/README

Zeker beginners, die niet weten wat je moet verwijderen en installeren vòòr je
de KDE-paketten kunt installeren, kunnen in problemen komen.

Misschien heb je wat aan dit alles,

Leen