Wojciech Kapusta wrote: > Witajcie! > > Chciałbym zaproponować kolejne ujednolicenie słownictwa naszych > ulubionych środowisk. Zauważyłem, że w programach KDE występują obok > siebie "aplikacje" i "programy" [ciach] Niestety masz rację. "Programy" zostały ustalone już dawno temu, niestety siłą rozpędu ciągle gdzieniegdzie występują. Być może czas na zmasowaną akcję... > > > Przy tej okazji chciałbym ponowić zaproszenie do współtworzenia i > doskonalenia, a przede wszystkim do używania naszego Słownika > referencyjnego. Projekt nie rozwija się może wystrzałowo, ale zaczyna > już przypominać słownik. Współpraca wcale nie wymaga jakiegoś wielkiego > nakładu pracy - po prostu można przysyłać do mnie propozycje nowych > słów, wzgl. zmiany istniejących. Osoby, które chciałyby się bardziej tym > zająć, otrzymują dostęp do bazy i mogą samodzielnie dodawać lub > modyfikować poszczególne frazy). Przypominam, że słownik ten od zarania > swojego istnienia nie był przewidziany jako ekskluzywny słownik > Aviary.pl czy Gnome i od początku zakładaliśmy współpracę wszystkich > zainteresowanych osób i organizacji. Rozmawialiśmy o tym m.in. z > Krzysztofem na spotkaniu z przedstawicielami firmy Novell onegdaj w > Krakowie. Zdaje mi się, że poprzednim razem, kiedy wspominałeś o tym słowniku, wysłałam kilka propozycji i nie doczekałam się żadnej odpowiedzi... > > Jeden z członków naszego zespołu opracował również ciekawy "Poradnik dla > tłumaczy wolnego oprogramowania". Jest on na razie w fazie akceptacji, > ale może być bardzo wartościową pomocą szczególnie dla nowych tłumaczy. > Czy bylibyście zainteresowani współpracą także w tym zakresie? > Odnośnik? > > W nawiązaniu do naszej poprzedniej dyskusji nt. uśpienia i hibernacji - > w słowniku zamieściłem odpowiednie zalecenia zgodne z sugestiami > Krzysztofa. Ponieważ siłą bezwładu nie są one jeszcze stosowane w > aktualnym Gnome, chciałbym prosić Was o potwierdzenie, zanim zacznę się > intensywnie domagać zmiany w bieżących tłumaczeniach. > Wg. mnie jest ok. pozdrawiam Marta Rybczyńska