List:       kde-francophone
Subject:    [kde-francophone] DCC whiteboard
From:       Geoffray <jeff.levasseur () free ! fr>
Date:       2010-03-02 13:41:13

Coucou,

Dans konversation.po je trouve plusieurs fois le terme « DCC whiteboard ». Je
ne pense pas que ce soit un vrai tableau blanc, alors je ne sais pas trop
comment le traduire car je ne vois pas de quoi il s'agit. Voici une chaîne qui
replace ce terme dans le contexte :

Start a private Direct Client Connection whiteboard between you and this
person. Technical note: The conversation between you and this person will be
sent directly. This means it is independent from the server - so if the server
connection fails, or use disconnect, your DCC Whiteboard will be unaffected.
It also means that no irc server admin can view or spy on this chat.

Peut être qu'il s'agit d'une connexion DCC hors ligne ou en tout cas une
utilisation particulière de DCC...

Merci
--
Geoffray "fatalerrors" Levasseur