List:       dict-bg
Subject:    =?koi8-r?B?UkU6IFtEaWN0XSDrzMHXydvOySDLz83Cyc7Bw8nJ?=
From:       "R.I.3S. - Rossi Ignatova" <rossiignatova () ri3s ! co ! uk>
Date:       2007-07-08 17:38:50

[Attachment #2 (text/plain)]

Силно си ограничена от използваната технология. Понякога просто не можеш

да из ираш - провери дали въо ще е възможно да ползваш  ързи клавиши на
кирилица.

В GNOME има два класа  ързи клавиши:
- о щи - напр. копиране, вмъкване, изрязване, нов (файл/о ект),
запазване и т.н. Тези имат стандартни/повтарящи се ком инации в повечето

приложения и си вървят с английския еквивалент, като той  ива изрично
от елязан в менютата. Т.е. - в меню "Файл" е от елязано "Нов" - това се
задейства с Ctrl-N - независимо текущата клавиатурна подред а -
латиница, фонетика, БДС. Този тип коминации са Ctrl + (Shift +)  уква. В

тези рядко се ползва Alt. Тези не се променят от използвания език на
интерфейса.
Самите думи за съответното действие имат ком инации, които са от елязани

с подчертаване и се задействат строго със  уквата на кирилица (Alt +
 уква) - независимо подред ата. Тези зависят от езика на интерфейса.
- специфични за приложение - там се използва изключително Alt+ уква на
кирилица. Тези зависят от езика на интерфейса.
Зависиш от инфраструктурата - ОС, графична инфраструктура, използвани
графични о екти.
Лично на мен - решението в GNOME ми харесва - о щи клавиши за всички
приложения и ком инации, които си зависят от приложението и използвания
език на интерфейса.
Поздрави:
ал_шопов

Отговор:

Много  лагодаря! Много мило!

2 неща:

	Цитат:
[...]

Не съм сигурна дали раз ирам въпроса до ре тук. Windows-ките клавишни
ком инации например ра отят независимо дали съм в режим за кирилица или
латиница.

	Цитат:
	Лично на мен - решението в GNOME ми харесва - о щи клавиши за
всички
приложения и ком инации, които си зависят от приложението и използвания
език на интерфейса.

Отговор/Въпрос:
Това означава, че там клавищните ком инации са различни в зависимост от
езика на интерфейса ли? Много интересно

Допълнение:
Моят първоначален въпрос се дължеше на ра отата ми по интерфейсния текст
на приложение, което се локализира на  ългарски. Оригиналните клавишни
ком инации са например неща, като:
        - gh - go to home
"go to home" си се превежда да кажем "към началната страница", но
програмистите няма да заложат нова клавишна ком инация "кнс" например, а
ще държат оригиналното английско съкращение. И в един момент малко се
о ърках и не  ях сигурна дали да запазя "gh" както си е или да го заменя
със съответните кирилски  укви (от клавиатурата, не "кнс"). Но,
 лагодарение на подро ните отговори о ъркването отмина, така че запазих
оригиналните съкращения.

Чао

Роси Игнатова

Checked by AVG Free Edition.